16 januari 2015

Trasig Edblad ring

God kväll!
Hoppas du mår finfint och har avnjutit en fredagkväll i lugn och ro.
Det är skönt med fredagkväll och veta att vi har hela helgen framför oss.
 
Det har varit en tuff dag.
Kroppen är urlakad och magen är tom och har det lite jobbigt.
Jag vet inte riktigt vad jag kan äta eller inte.
Men det får väl utvisa sig.
 
Min fina Edblad ring hade tappat sin pärla efter gårdagens strapatser
och på lunchen begav jag mig till Nova Lund för att byta den.
Det gick finfint och nu har jag en ny fin ring på mitt finger.
 
 
Det blev en lång dag på jobbet.
Trots min föresats att komma iväg klockan fyra så hann uret bli sex
innan jag styrde hemåt. Jag hade ingen mat hemma eftersom
gårdagen var avsatt till att handla men så blev inte fallet.
Maken skulle ut med några polare och titta på kvällens
handbollsmatch men det blev inställt så snabbt och
lätt beställde vi pizza. Jag åt sakta och tuggade maten noga
och var lite orolig för hur min mage skulle reagera.
Men det gick över förväntan och magen höll sig lugn och fin.
 
Stora Syster var iväg på fest och Lille Bror var hos en kompis
så Maken och jag hade en lugn och skön kväll i soffan
tillsammans med Tom Cruise och Cameron Diaz i filmen Knight & Day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina