24 januari 2015

Vackra blommor och USM

Lördag och mysig långfrukost.
Bästa stunden på hela helgen och jag bara älskar den här stunden!!!
Hela familjen var samlad och vi åt tillsammans och 
det händer inte alltför ofta så det gäller att passa på.

Mycket på agendan idag så efter frukost satte jag ordentlig fart.
Lite nagelvård med nytt, fint nagellack.
Jag har börjat att vårda mina naglar lite bättre nu och smörjer in dem
varje kväll med nagelbandskräm. Jag har också förmånen att mina naglar 
växer sig ganska långa och är smala så om jag bara filar dem ordentligt
så blir det fint med lite nagellack.
Förr när jag använde nagellack så hade jag varken under,- eller överlack
och redan efter en dag så blev de lite fula och trasiga i kanterna.
Men nu har jag investerat i både under,- och överlack
och det är milsvid skillnad. Nagellacket sitter kvar lika fint i över en hel vecka.

Nästa mission var att lämna Lille Bror i Lund klockan 12 och det stod USM på handbollsschemat.
Sedan var det dax för dagens tredje mission, att köpa lite nya blommor till vardagsrummet.
Det är så tomt och tråkigt när alla julblommor har åkt ut.
Blommor är vackert och det skapar lite liv.
Småstadens blomsterhandel blev rikare på mig idag men
det fanns ingen tid att plantera något idag. Det får vänta tills imorgon.

Dagens fjärde mission var USM i handboll för pojkar födda -00 i Helsingborg.
Bilfärden upp till Helsingborg bjöd på snöblandat regn och det blev
rejält halt och med tanke på att vi var sent på det så blev vi naturligtvis försenade.
Men bättre att komma fram försent än att inte komma fram alls.


Dagens matcher slutade med vinst och ganska överlägsna sådana.
Pojkarna är extremt duktiga och de ligger verkligen i och kämpar för att vinna.
Det är en fröjd att se dem och vi i publiken hejar på ordentligt.
Det är lätt att ryckas med i den positivitet som vinsterna skapar.

I pausen mellan matcherna körde vi till Väla köpcentrum.
Det var full rea i alla affärerna men jag är ingen rea fantast.
Det som reas ut är saker som jag har sett hela hösten och är ganska trött på.
Nu vill jag har lite nya, fräscha plagg med lite ljusa färger.
Naturligtvis så blev det en tur inom JOY och dagens inköp blev
en paisley mönstrad rosa blus, rosa linne, rosa scarves och en vit stickad kofta.
Supernöjd med mina val!!

Åter till Idrottens Hus och dagens sista match.
Allt var klart klockan 19 och vi körde hemåt i snöblandat regn.
Lille Bror skulle sova över med laget och ledarna på Scandic hotell.
Lyxigt värre! Och pojkarna tycker det är superskoj!

Väl hemma igen så visades det handboll på TV.
VM och Sverige spelade mot Frankrike och vi fastnade där tills matchen var slut.


Dagens middag och jag hade gjort det lätt för mig och
köpt färdig grönpepparpate med cumberlandsås.
Snabbt och lätt blev maten klar och vi sköljde ner det med öl och snaps
och sedan rundade vi av det med ostbricka.
Det var många år sedan vi åt traditionell ostbricka med massor av ostar
och goda kex med fin marmelad. Känns som om det kan återuppstå inom en snar framtid.

En mysig dag med lite av allt möjligt!
Jag kände mig nöjd när jag kröp ner under täcket.
Håller tummarna för att det går vägen för Lille Brors handbollslag imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina