29 januari 2015

Dax för tavelramar

Just nu är jag inne i en struktureringsfas!
Jag städar i skåp och lådor, skriver listor på vad som ska göras och inhandlas.
Det är en skön känsla. Ni kanske tycker att jag är lite nördig men
jag får en enorm tillfredsställelse av att strukturera och skriva listor,
ha koll på läget helt enkelt!
That's me in a nutshell.

Idag var det dax att röntga min buk på Lunds Universitetssjukhus.
Det är två veckor sedan jag fick mitt gallstensanfall och
för att göra en ordentligt kontroll så var det lika bra att genomföra röntgen.
Jag har inte haft några större problem sedan det hände men
för att ta det säkra före det osäkra så kände jag att det var lika bra att göra det.
Det var en enkel historia som tog cirka 30 minuter och sedan var
jag tillbaka på jobbet igen. Smidigt!

Idag var det min tur att köra Lille Bror till hans träning eftersom Maken
skulle hälsa på sin far, som fortfarande bor på ett tillfälligt boende i Småstaden.
Så efter middagen styrde vi bilen mot Lund och Tunahallen.
Det var inte lönt för mig att köra hem igen så jag hade planerat ett besök
till Nova Lund och ÄNTLIGEN skulle jag fixa till lite tavlor
som behövdes ramas in. De har stått här och väntat i några år och
efterhand som tiden går så blir det fler och fler som ska ramas in.
Nu är det inlämnat och jag väntar med spänning på resultatet.

Jag var sugen på någon ny sko, en liten cool pumps som jag kan
använda till kjol och klänning men det var väldigt utsorterat i alla affärerna.
Men inom JOY hinner jag alltid och jag provade lite nya, vita blusar.
Det är alltid fräscht till våren med vitt men jag var inte på humör.
Istället fick en rosa långkofta följa med mig hem.
Jag har tittat på den några veckor men känslan har inte infunnit sig
men idag gjorde den det så då var det bara att slå till.


Kvällsfika blev en semla och de är sååå goda!
Jag gröper ut inkråmet av bullen, blandar med riven mandelmassa och mjölk och
sedan tillbaka i bullen igen och så på med en massa grädde. Yummie!


Ha en skön kväll och imorgon är det fredag, igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina