26 januari 2015

Tjejmiddag med semlor

Måndag och idag skulle jag arbeta hemma.
Klockan åtta noll noll slog jag mig ner vid köksbordet och startade datorn.
Det gäller att hålla tempot uppe när jag sitter hemma och
det är sååå skönt att ibland ha förmånen att kunna arbeta hemifrån.
Det blir mycket högre fokus eftersom jag får sitta ostört och arbeta.

Förmiddagen rann förbi väldigt fort och helt plötsligt var det middagstid.
Anledningen till att jag arbetade hemma var att jag skulle iväg på lunchen och klippa mig
och det går så mycket snabbare att sitta hemma än att
fara fram och tillbaka mellan Småstaden och Lund.
Lunchen intog jag hemma hos min mamma som faktiskt bor granne med frisören.
Smidigt!

Det blev lite stressigt på eftermiddagen för jag kunde inte arbeta längre än till 16
eftersom jag skulle ha några tjejer på middag och jag hade lite och fixa med.
Dagens bjudrätt bestod i grekisk fläskfile och till dessert var det semlor.
Maten blev jätte god och nybakade semlor är alltid uppskattat.
Jag föredrar nygjorda semlor så Anna och Irene fick rycka in och hjälpa till.




Fin Elsa Beskow mugg!


Det är svårt att låta bli och bli kladdig runt munnen när man äter semlor.
Det är precis samma sak som när man äter munkar med socker,
att man slickar sig om munnen utan att man tänker på det.

Idag var vi en liten naggande, god skara eftersom 3/6 hade fått förhinder.
Men trots att vi är få så träffas vi som kan.
Det är så svårt att börja byta dag eftersom vi alla lever ganska busy liv.

Klockan hann bli ganska mycket och det kändes som om det hade regnat hela dagen.
Hoppas på bättre väder hela dagen imorgon istället... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina