3 januari 2015

Skumtomtekakor

Idag blev det en tidig morgon, redan halv sju.
Det kändes jobbigt att höra väckarklockan ringa och sedan stiga upp var ännu värre.
Lille Bror hade samling 07:45 och frukost och matsäck skulle ordnas med.
Men det är roligt att komma iväg på cup, även om inte vi skulle följa med.

Det blev kaffe och grov smörgås med resterande julskinka.
Jag tycker julskinkan är godast på smörgåsen och
som jag har tur för det är bara jag som gillar det på smörgåsen
vilket betyder att jag får ha den för mig själv.

Halv åtta var Lille Bror färdig med alla sina packningsbestyr
och frukosten var intagen och matsäcken packad.
Puss och kram och Lycka till nu i Jönköping!
Jag skulle gärna vilja följa med och heja på men denna gången 
blev det inte så. Vi kan inte följa med överallt.
Inte för att vi inte tror att han behöver oss men vi tycker det är
så roligt och berikande att få lov att följa med.
Jaja, nästa gång kanske vi hänger på!

Istället så gick jag och la mig i sängen igen och surfade lite på min padda
och tillslut så föll ögonlocken igen.
Maken och Stora Syster hade kört och tränat, vilket jag också skulle behöva
men jag behövde sova också...

Dagens mission var att åka och titta på en ny TV.
Och det blev mer än titta på en TV för när vi kom hem hade vi köpt en TV.
Det är inte helt lätt att hänga med i alla dessa svängningar när det gäller tekniken.
Men jag tror att det blir bra men vi får hem den först på måndag.


Vi tillbringade kvällen i soffan tillsammans 3/4 av familjen.
Min goda vännina hade bakat dessa goda skumtomtekakor och de var fantastiskt goda!!!

Lille Bror hade kommit fram till Jönköping och resan hade gått bra,
trots varning för stormen Svea i Småland och Bohuslän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina