27 januari 2015

Cliffhanger

En busy dag men det känns skönt trots att tempot är högt.
På jobbet i alla fall.
Hemma är det lite lugnare och jag behöver ha lite paus mellan stresstopparna.
Då är det skönt att inte har för mycket inplanerat på kvällarna.

Stora delar av det som jag hade föresatt mig att jag skulle hinna med på jobbet
hann jag faktiskt med. Något får jag skjuta på till på fredag men det kommer
fungera iallafall. Fastän jag var på jobbet sent så körde jag hem tidigt.
Det är en bra kombination, komma sent och gå tidigt...
Tror du att man får gjort det man ska göra?
Idag gick det bra men i längden är det förkastligt.

När jag kom hem från jobbet stod Lille Bror i dörren och ville köras till träningen
så det var bara att slänga i datorväskan och bege sig tillbaka till Lund igen.
När jag var hemma igen parkerade jag mig i soffan och
spanade in lite gamla Glamour avsnitt.
Fastän jag inte hinner titta på det varje dag så händer det en massa
olika saker varje gång och varje avsnitt avslutas med en liten "cliffhanger".
Det innebär att jag måste bara se morgondagens avsnitt.
Jag är lite wacko helt enkelt!

Vackra tulpaner pryder bordet!
Jag har fått lagat lite småsaker såsom knappar, foto till barnen och
bland alla våra gamla telefoner. Jag undrar varför jag sparar på dessa gamla
telefonen? De kommer aldrig användas igen men jag tycker de är för fina
för att kasta och de fungerar alldeles utmärkt.
Så de får hänga med ett tag till.

Nu har alla fyra i familjen skaffat sig ett G-mail konto och 
mailen fungerar precis som vanligt. Skönt med en mail som inte är
operatörsbunden utan vi kan fritt byta Internet leverantör utan att mailen behöver bytas.

Nu är jag trött och idag har det blivit ännu en dag när klockan har hunnit bli över tolv.
Det är på tok försent men tiden räcker inte till riktigt.
Jobba lite mer effektivt istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina