25 januari 2015

Blomsterpyssel

Idag hade jag tänkt mig att jag skulle plantera mina nyinköpta blommor,
dammsuga hela huset, få undan tvätten i vardagsrummet,
sortera undan alla småsaker som låg och skräpade överallt
men framför allt kände jag att jag behövde jobba lite.
Planer och verklighet går inte alltid ihop...

Som sagt var är jag en tidsoptimist och gillar att ha mycket på agendan.
Det skapar en underbar känsla när jag har ordning och reda och
sakerna ligger på sina platser. Skön känsla för själen!

Jag vaknade tidigt idag med och det blev lite surfande på Internet efter Rockabilly kläder.
Om en månad är vi bjudna på en Rockabilly fest och jag ville
kolla runt lite på vad ursprungstanken med Rockabilly klädsel innebar.
Stora kjolar med massor av tyll och framför allt PRICKAR!!!
Jag har hittat en hemsida som sålde jättefina klänningar och det
blir nog att jag beställer en klänning och lite andra tidsenliga accessoarer.
Jag tänkte gå all in!!!

Efter frukost begav sig Maken till Helsingborg för att vara åskådare på dagens USM matcher.
Stora Syster åkte hem till Farmor och fikade och jag
satte igång med dagens blomsterplantering.
Ett fint succulent arrangemang fick pryda soffbordet och det bästa av allt är
att de inte är så beroende av vatten på grund av sina tjocka blad.


Syster Yster och mina systerdöttrar kom och fikade en liten stund.
Alltid mysigt med en kopp kaffe utan någon speciell anledning, 
bara för att det är gott med kaffe och att få  prata av sig lite.

Jag hade bjudit in min mamma på middag och hon intog Stora Systers plats
eftersom pojkvännen var mer intressant än oss gamlingar (efter en veckas saknad)
Men ung kärlek är så underbart mysigt och jag unnar henne det av hela mitt hjärta.

En helg där jag verkligen har fått gjort mycket av allting,
förutom att jobba. Men det får bli lite långa kvällar i veckan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina