20 januari 2015

Ordning vid datorplatsen

Ordning och reda, det är min melodi!
Jag tycker det är roligt att strukturera och sortera.
Det ger mig ett visst lugn och tillfredsställelse.
Att slänga gamla saker som inte behövs längre och få fint i skåp och lådor.
Jag gillar det!

En dag fylld av tempo, många möten och diskussioner.
Jobbet går framåt och snart är vi klara med vårt årsbokslut.
Lite finlir kvar men sedan är i klara och det känns skönt.

Jag körde hem vid 17 tiden för att Stora Syster behövde bilen för att
köra till sin träning. Det är ett tag sedan hon var iväg på fotbollsträning
eftersom hon har varit skadad i en baksida av låret.
Vi lagade middag tillsammans och idag blev det premiär på Linas Matkasse.
Vilken fantastisk mat!
Helt klart den bästa matkassen som vi har prövat på och
jag kommer inte att byta till någon annan matkasse.


Jag har haft lite funderingar över vänskap idag men efter ha pratat med en god vän
så känner jag mig mycket bättre och har bestämt mig för hur jag ska hantera det.
Det är tur att det finns vänner som jag kan lita på och kan vända mig till
när jag behöver lite råd och stöd.

Kvällen har spenderats i en IT miljö.
Jag har raderat allting på vår gamla PC, sorterat ut alla program skivor,
installerat drivrutiner och äntligen fått ordning på alla tillbehör till vår nya MAC dator.
Check på det och listan blir mindre.
Men samtidigt som jag håller på så kommer jag på nya saker som jag vill fixa med
och vips är listan längre än vad den var när jag startade.
Det är vanligt förekommande fenomen hos mig.
När jag påbörjar och avslutar en sak så leder det till att nya saker kommer upp på listan.
Men det gör inget för jag gillar mina listor och alla saker som jag vill åstadkomma.

God natt!

En god vän är en som frågar hur du mår och orkar lyssna på svaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina