28 januari 2015

Invigning av Mellanvångsskolan

Idag när jag körde hem från jobbet så var det 
fortfarande ljust ute och det kändes underbart.
Det hör ju till saken att klockan var bara strax efter fyra
men ändå. Det går mot rätt håll!

I vår småstad har de byggt en ny låg,- och mellanstadieskola och
idag var det invigning för alla invånare som ville komma och titta.
Vilken vacker skola och vilken otrolig förmån det är
för både pedagoger och barn att få lov att vistas i nybyggda lokaler.


Stora Syster arbetar på skolan så hon tog emot mig och jag
fick en privat guidad tur runt om i alla lokalerna.
Jag hoppas innerligt att barnen tar hand om den och inser hur lyckligt lottade de är.

Kvällen har varit lång och regnet har smattrat mot rutorna.
Hur mycket kan det regna egentligen?
Räkningarna är betalda och jag har lagt in några annonser på Blocket.
Jag förväntar mig ingen större tur men det tar emot och bara slänga sakerna
så jag gör ett försök med annonserna på Blocket först och så får vi se.

Sköt om dig och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina