17 januari 2015

Känslomässig dag

Idag försökte vi väcka Maken med paket och skönsång.
Jag lyckades inte med något av det.
Jag hade inte lyckats skaffa någon paket och skönsång...
Jag har världens sämsta sångröst så du kan själv räkna ut hur det lät.
 
Det tog lite tid att få upp barnen ur sina sängar.
Stora Syster hade varit ute och dansat igår och Lille Bror
är alltid svår att få upp ur sängen.
Men tillslut stod vi som en enad trupp vid fotändan och försökte
stämma upp i skönsång.
Jag kan lova dig att det var ingen vacker sång och vi var ännu "vackare"...
 
 
Dagens uppdrag var Lille Brors handbollsmatch och inhandling av mat till
morgondagens kalas. Aktiviteterna hände i lite fel ordning för
Maken fick helt abrupt åka iväg till sina föräldrar för Farfar
var lite dålig och behövde hjälp. Mina svärföräldrar är båda
gamla och sjuka och det behövs mycket stöttning och support
för att vardagens ska flyta på.
 
Det innebar att Stora Syster fick köra mig och Lille Bror till Tunahallen
för dagens handbollsmatch. Motståndet var H43 och det blir alltid
lite extra laddat eftersom det är lite derby mellan lagen.
Idag var det H43 som gick segrande ur matchen och Lille Bror
var rejält ledsen. Inte för förlusten utan för mängden spelminuter
som han fick, vilket inte var många.
 
 
Vi har pratat länge om detta hemma men nu kände vi att
vi fick ta upp det med tränarna och vi fick till ett samtal på onsdag.
Det kändes skönt för Lille Bror och även för oss.
Det är jobbigt även för oss när han är ledsen och för att det ska
bli bättre måste man vara på samma platform och då behövs det ibland ett samtal.
 
Födelesdagsmiddagen blev en enkel tillställning med kyckliggryta
och sedan softade vi i soffan och pustade ut efter dagens
känslomässiga urladdning,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina