13 januari 2015

Icke sa Nicke!

Idag har jag börjat trappa upp lite på min detox.
Men fortfarande inget kaffe och det känns i huvudet.
Jag är inte speciellt sugen på kaffet som serveras i våra
kaffeautomater på jobbet. Det finns godare kaffe och många gånger
så är det bara okynnesdrickning för att jag behöver en paus i arbetet.


Denna veckan är det hög puls på jobbet och mycket data ska plockas fram.
För att slippa sitta där länge på kvällen så försöker jag vara i tid på morgonen.
För mig är tidigt på morgonen innan klockan 8 och det är en bedrift
eftersom jag är extremt morgontrött och totalt orkeslös på morgonen.
Men skam den som ger sig - det sitter i huvudet.

Idag var det dax för mig att hämta ut min I-phone 6.
Jag hade sett framemot det ganska länge nu.
Dels för att det är roligt med en ny telefon och dessutom strular
min nuvarande telefon hela tiden. Men icke sa nicke!
Det gick inte för att servern där man ska registrera SIM kortet hade kraschat.
Jag får ge det en ny chans imorgon igen.


Kvällen har gått i snigelfart, kanske inte hela kvällen men stora delar i allafall.
Stängde locket på datorn vid halv sju,
var hemma kvart i sju,
gjorde panerade rödspättor och stekte dem,
körde till Lund för att hämta Lille Bror.
Och sedan var vi hemma klockan åtta igen.
Den delen gick fort men resterande del gick i snigelfart.
Jaja, jag behövde väl det.
Kan inte hålla supertempo hela tiden.

Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina