23 januari 2015

Ljusstake från Design House

Äntligen fredag och en mysig helg ligger framför mig.
Det har varit en tuff vecka med mycket arbete och
jag hade som förhoppning att komma iväg från jobbet vid 16 tiden
men precis som förra fredagen hann klockan bli 18 innan jag
styrde bilen hemåt mot Småstaden.

Jag är en otrolig tidsoptimst och att jag aldrig lär mig.
Allting tar mycket längre tid än vad jag beräknar
eller rättare sagt så får jag aldrig arbeta ostört och det tar tid tid från min planering.
Men jag har varit på min arbetsplats i snart 25 år så
det är lätt att det blir så och jag delar gärna med mig av min kunskap.

Traditionell fredagsmat skulle inhandlas.
Jag skulle även hämta ett paket som innehöll en leverans från Royaldesign,
en vacker ljusstake från Design House.
Det är en ljusstake som har stått på min önskelista länge
och ibland får man helt enkelt slå till.


Det blev sen middag idag för Maken var och hälsade på sin gamle far.
Klockan hann bli halv nio innan vi intog maten men det gick ingen nöd på oss.
Lille Bror packade alla sina kläder inför morgondagens handbollsevenemang.
Det bär av till Helsingborg och USM i handboll, steg 3.
Spännande och roligt!
Maken och jag följer med och tittar och hejar på.
Jag ser framemot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina