19 januari 2015

Ny vecka, nya tag

Måndag och hela veckan ligger framför mig.
Vad ska hända denna veckan?
Jag inget speciellt inplanerat förut jobbet då förstås
men det tillhör ju vardagen och är inget utöver det vanliga.
Vi får se vad som händer.

Jag brukar normalt sett vara ofantligt trött på morgonen och 
framför allt måndag morgon. Efter de sista dagarnas strapatser så
borde jag vara helt slut men jag var relativt pigg i morse när klockan ringde.
Sedan har jag en ful ovana att börja surfa på telefonen direkt när det ringer
och det är väldigt, väldigt onödigt.
Vad har hänt under natten som jag har missat?
Så from idag så är det inget telefonsurf på morgonen.
Jag får kolla min kalender men det är det enda.
Jag behöver inte vara så himla nyfiken...

Sen hör det också till saken att jag har fått en ny telefon, en I-phone 6
och den är så fin. Tunn och väger nästan ingenting.
Det är roligt med nya telefoner!


Kvällen har varit en ganska normal måndagkväll.
En lång promenad i kvällskylan och sedan 30 minuters styrketräning
med mina vänner på "Tone it up".
Ett trevligt besök av en god väninna och en gammal surdeg har försvunnit,
alla röda juldukar har blivit strukna och det känns otroligt skönt.
Nu är det klart och de kan ligga i linneskåpet ett helt år och
de är färdiga att användas när det blir jul nästa gång.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina