15 december 2014

Tupperware med glöggmys

Måndag och det är uppstart av en ny vecka.
Dagen är fylld av möten och då brukar timmarna flyga iväg.
Det är bara dessa 5 dagar kvar att arbeta och
sedan är det julledighet som hägrar.
 
 
Dagen inleddes med ett avdelningsmöte som varade ända fram till lunch,
strukturering av arbetsuppgifter och arbetssätt.
Vi har arbetat i följande struktur i drygt ett år och
ibland så behöver man se över sitt arbetssätt för att hitta tidstjuvar och
för att kunna förbättra. Det kändes bra när vi vi klara och
ännu bättre var att vi hade bestämt oss för att vi skulle
äta jullunch på Stadsparkscafeét.
Vi blev överraskade när vi kom dit och insåg att det var mer eller mindre
ett fullt julbord med massor av godsaker.
Sillbordet var helt fantastiskt och min favorit var en citronsill.
Ljuvligt god och frisk!
 
 
På gottebordet fanns det mer än vad vi kunde önska oss,
godis, ost, flera olika sorters pannacotta, kakor, ris ala malta etc.
Efter två timmar var vi ordentligt mätta och jobbet väntade på oss.
 
Kvällen tillbringade jag hemma hos en väninna och
botaniserade bland Tupperware produkter.
När jag var yngre så var jag en Tupperware fantast
och i mina skåp och lådor finns hur många olika varianter som helst.
Vad jag inte visste om var att plasten som används i deras produkter
är giftfri och avger ingen gift ut i maten.
Det är aldrig något som jag har vetat om och när jag hör det
så inser jag att jag har fått i mig massor av olika gifter under
årens lopp, vilka kroppen omöjligt kan bryta ner.
 
 
Dagens inköp blev giftfria plastflaskor.
Jag har alltid en plastflask med mig, fylld med vatten.
Normalt sett har jag en vanlig PET flaska och tydligen ska den
avge gifter när den väl är öppnad och uppdrucken.
Hur det hela fungera har jag ingen aning om och jag har egentligen ingen
fakta på vad som är rätt eller fel.
Men det pratas väldigt mycket om det på jobbet också och
många har speciella flaskor som de fyller med vatten,
just bara för att de säger att vanlig PET flaskor avger gifter.
Jag förmodar att någon har gjort efterforskning och vet vad
de pratar om och det räcker för mig.
Jag känner mig nöjd med dagens flaskinköp!
 
Det blev en jättemysig kväll med mycket prat och gotter
vilka gick i julens tecken.
 
Stort tack för en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina