14 december 2014

3:de advent

Idag vaknar vi upp och det är 3:de advent!
Dagarna rinner iväg och det är bara 10 dagar kvar till julafton.
Det ska bli skönt med lite julledighet.
Jag känner mig trött och sliten och behöver få sova lite och
ladda batterierna inför en tuff vinter på jobbet.

Jag kände mig inte helt kry imorse när jag vaknade.
Sömnen blir lite lidandes när näsan är igentäppt och det är lite trångt att andas.
Lite mediciner innan frukost för att dagen ska bli så bra som den kan bli.

Maken och Lille Bror hade en mängd ärenden och for iväg på sitt håll,
Jag satte mig vid köksbordet för att skriva julkort.
De sista två åren så har vi inte skickat några julkort.
Det har inte blivit av helt enkelt, vilket är synd.
Jag är av den gamla sorten som uppskattar att få ett julkort i brevlådan.
När det närmar sig julafton är det extra roligt att gå till brevlådan och
se ifall där är något annat än bara räkningar och reklam som väntar på mig.
Det känns som om det är lite mer omtanke bakom ett skickat julkort med porto.
Samtidigt är det kanske mer miljövänligt och framförallt billigare
med "internet baserade" julkort men som sagt var,
var och en bestämmer själv hur de vill gör.
 


Eftermiddagen tillbringade vi hos Farmor & Farfar och drack en kopp kaffe med dopp.
Det händer inte så ofta och det skänker dem så mycket glädje när vi dyker upp.


Idag serverade jag en liten tjuvstart på julmaten, Janssons Frestelse.
Det är en favorit på julbordet men när jag väl kommer så långt så är jag
redan mätt av all sill och ägg och det blir alltid så att jag inte får någon Janssons på julafton.
Så med det i åtanke serverades det Janssons idag tillsammans med en sallad.
Ingen klagade över matvalen och vi bestämde att vi skippar Janssons
på julafton eftersom vi alla är lika mätta efter all sill och ägg och ingen orkar äta det ändå.

Lite Google konto surfning har fått avsluta kvällen.
Imorgon är en annan dag.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina