24 december 2014

Lugn Julafton

Julafton, en lugn och skön dag med familjen.
I år firar vi tillsammans med min mor och vi befinner oss hemma hos oss.
En mysig tid på året när vi klär oss lite fina och äter gott och umgås.

Vi startade dagen med en stor julfrukost med saffransscones.
Barnen fick varsin paket och i år gick det i skönhetsvårdens tecken.
Lille Bror fick rengöringsprodukter (tvål, ansiktsvatten och fuktkräm) och
Stora Syster fick en bodylotion med citrondoft.

Vi startade upp med Kalle Anka och hans vänner tillsammans med
Blossas cognacsglögg. Har du inte smakat den så gör det!
Mycket god och inte alls så söt som glögg brukar vara.  


Efter Kalle Anka var det dax för stora julbordet, vilket inte var
så gigantiskt i år. Vi hade medvetet dragit ner på maten för vi
var inte så sugna på att äta julmat i hur många dagar som helst sen efter jul.


Vi hade det vanligaste, sill, ägg och lax.
Korv och julskinka med både brun,- och rödkål.
Bröd och ost och sist blev det gröt.
Jag blev precis lagom mätt.


Lille Bror fick agera jultomte och delade ut alla julklapparna och
vi öppnade dem en och en så alla fick glädjas tillsammans åt gåvorna.


Karl Bertil Johnsson julafton är ett inslag som aldrig missar och sedan åkte brädspelen fram.


Kaffe och gotter fick avrunda kvällen och jag kände mig nöjd, glad och tacksam
över min fina familj och att vi skapar så fina minnen tillsammans.

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina