23 december 2014

Lille julafton

Idag för 25 år sedan gick min far bort.
Tiden har rusat iväg och jag känner en sorg i hjärtat när jag tittar
tillbaka på alla de år och upplevelser som han har gått miste om.
Jag är i samma ålder nu som han var när han gick bort
och jag känner att jag har alldeles för mycket kvar som jag vill göra.
Livet är orättvist!


Idag hade jag bestämt att jag skulle åka till Emporia och handla
lite julkulor från illums Bolighus. De hade sänkt priset på sitt julpynt
med 50 %. Det blev en slant eftersom ursprungspriset var hutlöst dyrt.

Lite andra ärenden fanns också med på min lista och 
framför allt en tur inom JOY och titta på deras rea.
Den börjar officiellt inte förrän på Annandagen men de brukar ha allting framme
på Lille Julafton. Det blev inte jätte mycket som fick följa med hem
eftersom mesta av det som jag tyckte var fint på rea hade jag redan köpt...
Men en blommig blus (vilken jag har provat flera gånger under hösten), 
ett OXXY halsband, en stor mysig vinterhalsduk och
ett svart Saddler skärp med massa nitar.

Men ojojoj, så mycket nya, fina vårkläder som hade kommit in i butiken.
Jag provade två tunikor som hade varit fina men jag fick lugna mig lite.
Det är alltid likadant - jag blir helt såld på vårkläderna och de ljusa färgerna!

På Lille Julafton brukar mina fina systerdöttrar ha kalas.
Ella fyller år siste november och Sofie fyller år Lille Julafton.
Som vanligt brukar jag köpa fina klänningar till dem och
även i år så fick jag MVG i klänningsköp.


Dagens färgtema var svart och jag hittade en svart spetsklänning i garderoben
vilken inte hade sett dagsljus på över ett år och då fick det bli den.


Dagen till ära så har jag på mig mitt nya, fina OXXY halsband!


Släkt och vänner tycker det är en fin tradition att samlas
på Lille Julafton och önska varandra en riktig god jul.

Imorgon smäller det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina