30 december 2014

Nyårskläder till Lille Bror

Alvedon och näsdroppar är dunder medicin!
Det gäller att preparera sig ordentligt så dagen inte blir ohållbar.
Efter lite sömn och piller så känns det bättre.
Nyårsfest är i antågande och Lille Bror behövde lite finkläder.

Lille Brors lagkamrater hade tagit sig vidare till final i A-slutspelet
och naturligtvis så ville han in till Lund och heja på sina kompisar.
Maken och Lille Bror for iväg och hade det inte varit för att jag var så
förbaskat förkyld hade jag också följt med.
För min del blev det lite piller och täcket över huvudet och somnade om igen.

Jag kände mig genast lite bättre och Lille Bror och jag begav oss till Emporia
för att inhandla lite nyårskläder till honom.
Han är en kille som mest använder slitna jeans och T-shirt och det
fungerar inte riktigt på nyårsafton.

Efter en timme inne på Jack & Jones så hade i handlat på oss
lite nya kläder, som passar både till nyår och till vardags.
Att enbart köpa festkläder till honom fungerar inte eftersom
då kommer det bara bli hängandes i garderoben och det är utkastade pengar.
Vi avslutade dagen med en liten fika på Espresso House.
Deras smörgåsar och muffins är mina favoriter och miljön på Espresso House
på Emporia är så mysig. Nöjda och glada körde vi hem med välfyllda shoppingkassar.


Nu är det middag och packning inför vårt nyårsfirande som gäller.
Jag ser framemot att fira in det nya året i Torslanda tillsammans med goda vänner.

Gott slut till er alla!

1 kommentar:

  1. Tittar in och önskar ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

    Allis & Eva-Lis

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina