3 december 2014

Influensa vaccinering

Regeringskrisen är ett faktum.
Den nuvarande regeringens budgetförslag fick inte majoritet i riksdagen
och det är utlyst ett nyval, först i mars nästa år.
Det är en politisk katastrof för Sverige.
Vad sker fram till mars? Kommer valet att få en annorlunda utgång i mars?
Tveksamt. En sak är säker, den politiska arenan kommer att te sig
väldigt annorlunda i framtiden.


Mycket möten och diskussioner har kantat min vardag idag.
Det började redan 8.30 och sedan har det fortsatt fram till klockan 15.
Ibland blir jag trött på min egen röst och hade önskat att jag bara kunde
får sitta i min ensamhet och plocka med alla mina rapporter och exceldokument.
Att få den tiden någon dag emellanåt är skönt och för att skapa det
andningshålet så "blockar" jag min tid i kalendern annars blir dagen helt sönderhackad.


Kvällen har varit lugn men min arm värker.
Jag har varit och tagit influensa vaccin. Det är första gången som jag vaccinerar mig.
Vi fick erbjudandet av vår arbetsgivare och jag funderade länge innan jag
bestämde mig. Jag har aldrig drabbats av influensa och inte heller maginfluensa.
Jo, kanske en gång har jag råkat ut för maginfluensa och det gick
över på 12 timmar och sedan kände jag mig bra. Så det kunde lika gärna
ha varit en matförgiftning. Det finns faktiskt personer som är immuna mot maginfluensa
och jag kanske har den lyckliga turen av vara immun.




Lille Bror har spelat handboll och det var min tur att hämta honom.
Det var en frustrerad kille som klev in i bilen och då är det bäst
att bara vara tyst och låta honom få utagera sig.
Det är inte lätt att vara del i ett lag och få alla bitarna att fungera optimalt för alla.


Vi har diskuterat oss fram till vad vi vill ha för dator och
nu ska vi bara göra slag i saken. Jag ser framemot en ny snabb dator
för den befintliga som vi har är sååååå lååååååångsam.

Dagens tänkvärda ord:
Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck!

Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina