21 december 2014

Check på julgranen

Dagens mission för mig är att handla julmat.
Maken, Stora Syster och Lille Bror ska iväg och handla de sista julklapparna,
till mig då alltså och det ställer jag gärna upp på.
Regnet stod fortfarande som spön i backen och himlen var alldeles genomgrå.


Goda saffranscones startade upp vår dag och jag är verkligen en sucker för saffran.
De slinker ner jättelätt tillsammans med goda ostar och marmelad.
Kan man annat än älska scones?




3/4 av familjen for iväg och och ställde mig först att stryka en massa tvätt.
Varför är det så svårt att förmå sig att ta stryktvätten?
Jag blir trött på mig själv. Det kan ligga flera veckors stryktvätt i tvättstugan
och bara vänta på mig. Men känslan av att vara färdig med strykningen är obetalbar.


Idag var det dax att ta in julgranen och
vi hade bestämt att vi skulle starta när det hade blivit mörkt.
Det blir lite mysigare då.
Maken och jag fixar med julgransfoten, julgransbelysningen och framförallt
det obligatoriska julgodiset och all god fika som vi dukar fram.
Stora Syster och Lille Bror hänger upp alla julkulorna och allt annat julpynt.
Och vi har MÅNGA julkulor.
Varje år så brukar jag köpa ett gäng nya kulor på Illum bolighus.
De har så ofantligt vackra glaskulor och några dagar innan julafton så 
sänker de allt julpynt till 50% och då gäller det att passa på.




Det färdiga resultatet!




Och så det bästa av allt!
Fika med julgodis, lussebullar, saffransskorpor och glögg.
Och i sällskap av vår favorit julfilm, Tomten är far till alla barnen.
En tragikomisk film som vi ser varje år till advent och 
vi kan nästan alla replikerna utantill men vi gillar den.




Vi blev inte riktigt nöjda med toppen av stjärnan.
Maken tycker det är viktigt med en fin julgran och framförallt toppstjärnan
eller spiran men i år så blev han inte nöjd. 
Vi fick sätta dig vår lilla jultomte och nu sitter han där och tittar ner på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina