5 december 2014

Nashville Christmas Night

Årets stora julfest är planerad till idag.
Hela vår gigantiska organisation är inbjuden och det brukar bli en
hejdundrande fest. Jag såg framemot en trevlig kväll
med årets första julbord och fartfylld underhållning.
Det känns privilegierat att vi blir bjudna på denna enorma tillställning


Min dag startade inte upp på det bästa sättet precis.
Tröttheten satt kvar i benen och jag kände mig sliten.
En sak är säker, det har blivit alldeles för lite sömn under veckan som passerat.
Jag orkade inte prata och det blev lite "friktion" mellan mig och 
Lille Bror, som var väääldigt pratglad.
Jag fick lite dåligt samvete eftersom vi skiljdes inte åt som bästa vänner precis
och det kändes INTE bra.

Jag hade tänkt avsluta min arbetsdag när dagens sista möte var avklarat (vid 14 tiden)
men det var mycket siffror som skulle plockas fram så
jag kom inte iväg förrän kvart i fyra.
Och då skulle jag köra hem och byta om till festkläder,
köra tillbaka till arbetet och förfesta innan det var dax för den stora
sammandrabbningen på Sparbanken Skåne Arena.

Showen var ganska OK men inget som jag
kan rekommendera (det finns bättre shower att välja på).
Men maten som serverades var bra och det var ett traditionellt julbord,
årets första för mig.




När vi kom, fick alla anställda välja på varsin cowboy hatt eller snushalsduk
för att matcha dagens festtema. Många "föll in i" kvällens countrytema och
hattarna satt på under hela kvällen.




När kvällen började nalkas mot sitt slut så intog Nisse Hellberg scenen.
Jublet i lokalen steg ganska drastiskt och de flesta höll till framme 
vid scenen och rockade loss till hans repertoar av låtar.




Jag hade lovat mig att jag inte skulle stanna "to the bitter end"
eftersom jag kände mig trött och sliten.
Det är så lätt att det blir för mycket och jag vet att det finns en morgondag,
vilken har mycket på agenda och jag ville inte riskera något.
Min goa arbetskamrat Kristina och jag tog bussen hem
strax efter midnatt och det var väldigt skönt att komma hem i lagom tid.


God natt!
Det känns skönt att kunna sova ut ordentligt imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina