16 december 2014

Julgodis

Idag vaknade vi upp ganska fort.
Vi hade försovit oss och det var tur att en av Lille Brors kompisar
ringde och undrade var han hade blivit av.
Vi for upp och insåg att klockan var alldeles för mycket.
Så kan det gå när man inte lyssnar på sin väckarklocka!
 
Maken hade åkt iväg mycket tidigare än vanligt och
det innebär att vi andra får ta ansvar för att komma upp.
Om det är en person som normalt brukar gå upp först och röra på sig i huset
så är vi vana vid det. Men så var det inte idag och då blev allting fel.
För min del spelade det inte så stor roll eftersom jag skulle
arbeta hemma men för Lille Bror blev det lite kaos och pulsen gick upp lite.

Jag hade en klipptid inplanerad under lunchen och
även ett besök till fabror doktorn och för att spara tid så
fick köksbordet agera skrivbord. Smidigt och oerhört gentilt!
 
 
Kvällen var avsedd för julgodis tillverkning!
Stora Syster hade valt ut 4 olika sorters julgodis och när jag var färdig med
dagens arbete så for vi iväg för att handla ingredienser.
Det blev lite nya sorter i år och de smakade gudomligt.
Det finns hur mycket som helst på internet och det är svårt att välja.
Sen har vi våra favoriter men det kanske är dax att skaffa sig nya favoriter.
Och det lär bli en ny favorit i år iallafall, en cookie dough tryffel!
Jag säger bara WOW!!! Super, duper god.
 
Nu är klockan läggdax och jag ska bara ta undan disken.
Jag önskar dig en god nattsömn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina