1 december 2014

Adventstider

Hej på er!
 
Det var ett tag sedan jag var här och skrev och jag måste erkänna att
jag har faktiskt saknat att inte befinna mig i detta forum.
Tiden går så otroligt fort och ibland hinner vi inte med att reflektera över
vart vi är på väg och är det den vägen som vi vill gå.
 
 
Jag har haft några månader på mig och fundera vad jag vill med min blogg
och har kommit fram till att jag kommer att fortsätta med att
reflektera över min vardag och vad som händer runt omkring oss.
 
 
Sommaren som gick var helt fantastisk med mycket sol och värme.
Hösten har fortsatt i samma stil och vi är redan i adventstider.
Hela helgen har vi julstökat.
Julpyntet är uppe och det brinner ljus i ljusstakarna och i krukorna
har jag planerat lite julblommor.
Nu är det adventstid och då är det OK att äta lite skumtomtar och lussebullar.
 
 
 
 
 
 
Adventsstjärnorna är uppsatta i fönsterna och det blir så ljust och fint.
 

 
 
Idag har vi fått internet via fiberkabel installerat så kvällen har gått
åt till att koppla in alla datorer, I-pads och telefoner.
Hastigheten har blivit mätad några gånger via Bredbandskollen men jag måste erkänna
att jag är inte riktigt nöjd med resultatet.
Det känns som om vårt IT utbud här hemma är för dåligt.
Vi har pratat om att skaffa en ny dator men det är så dyrt,
 i alla fall den dator som står på min önskelista...
 
 
Ute har det blivit kallt och vinden viner i mörkret.
Stora Syster är och tränar fotboll.
Hujedamig, kallt som in i bomben.
 
 
Vi får se hur det kommer bli här på bloggen i framtiden.
Men än så länge så är den till för allmänheten.
 
 
God kväll!

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att se dig här igen. VÄLKOMMEN.../ Gunilla

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina