27 december 2014

Handboll på schemat

Idag starar Lundaspelen i handboll och Lille Bror ska spela
sina matcher i gruppspelet på Östra Tornhallen.
I gruppspelet är det 4 matcher, 2 idag och 2 imorgon.
Vi håller tummarna att det går hela vägen till A-slutspel.

Maken for iväg tidigt imorse för att hjälpa till att starta upp kioskverksamheten.
Vi föräldrar är ansvariga för att allt flyter på i hallen och att resultaten rapporteras in
till tävlingsledningen. Under tiden som Maken jobbade och slet sov vi andra
vidare och vaknade först vi halv tio tiden.
Visst är det skönt att sova länge!

Frukost och sedan var det dax för att klä in fötterna i en s.k. fotvårdspåse.
Påsen ska sitta på foten i cirka 60 minuter och inuti påsen är
det ett medel som ska ta bort förhårdnader. Det tar några dagar
sedan ska förhårdnaderna och gammal hud börja fjälla av.
Det ska bli mycket spännande och se hur "Footner" agerar på mina fötter.


Dagens matcher började klockan 13 och vi var ett stort gäng från LUGI P00s
föräldrar som var där och hejade fram våra pojkar. De kämpade väl och
lyckades vinna två matcher idag. I morgon är det två nya matcher och nytt motstånd.

Efter matcherna begav Maken och jag oss till NOVA Lund.
Jag ville titta lite på Kicks rea och Maken ville titta på en ny TV.
För min del blev några nagellack, ny fuktkräm, ny mascara och jag köpte
LÖSÖGONFRANSAR!!! 
Jag tänkte ha dem på mig på nyårsfesten.
Det ska bli spännande och se hur det kommer att se ut.

Att laga någon annan mat än julmat stod högst upp på vår önskelista
och lotten föll på pizza med salamikorv. Mumsfilibaba!
Det kändes skönt att sjunka ner i soffan efter maten och sjunka in i filmens värld.
Vem vet, snart har vi kanske en ny TV?

1 kommentar:

  1. God fortsättning! Va roligt att du är tillbaka igen. Jaghar gjort en come-back men i ett annat namn, av olika anledningar fick jag avsluta min förra blogg. Det ska bli roligt att följa dig igen.
    Kram Eva-Lis & Allis

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina