29 december 2014

Kiosktjänst i Östra Tornhallen

Jag var en slagen hjälte när jag kom hem från dagens handboll.
Att stå i en kiosk i 8 timmar tar på krafterna.
Och ljudnivån är HÖG!
Men det är samtidigt så väldigt roligt att jag vill inte vara utan det.

För Lille Brors del började dagens matcher klockan 13
och det sammanföll väldigt bra med vår kiosktjänst.
Under 8 timmar stod jag och sålde kaffe, toast, korv,
läsk, godis, muffins och diverse olika godsaker.
Vi träffar så många olika människor och alla dessa möten är berikande.


Det är ingen lyxig kiosk utan bara några bord uppställda i hörnan
i gymnastikhallen, precis utanför planen och ibland gällde
det att ducka för bollar som kom farande.
Skotten är stenhårda och det hade inte varit att föredra att få en boll i huvudet...


Lille Bror och hans Lugi P00 lag hade A-slutspelet framför sig.
Först var det 8-dels final som de lyckades vinna och vi kunde andas ut.
Nästa match var kvartsfinal men där blev motståndet för tufft och de föll ur turneringen.
De var besvikna när de klev av planen men samtidigt så får de glädjas åt
ett de har gjort en bra turnering. Att ta sig till A-slutspel kvartsfinal,
med över 100 deltagande lag får ändå betyget med beröm godkänt.

Dagens matcher avslutades först vid halv tio på kvällen och sedan var det städning.
Jag var helt slut när vi satte oss i bilen och körde hem och en
begynnande förkylning hjälper inte till precis så stöp jag i sängen när jag kom hem.
Nöjd och glad för Lille Brors skull. Det är fantastiskt roligt att få lov
att vara med i Lundaspelen, världens största ungdomsturnering i handboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina