26 december 2014

Annandag jul på Abusa

Jag sitter helt klistrad framför TVn hela förmiddagen
10 år sedan Tsunamin i Indiska Oceanen och 
alla reportage håller mig fast i ett järngrepp.
Vilken katastrof och så många liv som släcktes under några dagar.
Jag lider med alla dessa människor som alltid får leva med dessa bilder på näthinnan.

En fin tradition som vi har, att släkten på min mammas sida,
träffas på Annandagen på Abusa, Torna Hällestad.
Det är ett stort knytekalas där alla tar med sig sina julrester
och så dukar vi upp ett jättestort julbord med en massa godsaker.


Vi äter gott, dansar kring granen, har lotteri med en mängd fina priser.
Och fastän vi är otroligt mätta när vi åker därifrån så känns det
som om jag har lika mycket mat med mig hem som jag hade med mig dit.

När jag och Stora Syster kom hem så hade Maken kvicknat till lite och
kände sig lite bättre. Jag bänkade mig i soffan med lite kuddar och filtar
och efter en liten stund så var ögonlocken så tunga, så tunga
och för en gångs skull så tillät jag mig att somna i soffan.

Imorgon startar Lundaspelen i handboll och då blir det fullt ös
i dagarna fyra och det är superskoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina