5 juli 2011

TV kväll

Skånsk Idyll vid Skäralid, strax utanför Höör, Söderåsen
När det är sommar och tisdag så brukar jag ha min TV kväll. Det är inte speciellt ofta att jag sitter framför TV men just när det är tisdagar så blir det så. Varför det då? Jo, först är det "Allsång på Skansen" och sen är det "Morden i Midsomer". Både Stora Syster och Lille Bror brukar hålla mig sällskap och normalt sätt dukar vi upp en god fika med nybakat. Men idag var det inte som vanligt. Först och främst har Stora Syster åkt på semester med pojkvännen till Göteborg för att titta på handbolls killar, vilka spelar Partille Cup. Lille Bror och jag hade varit ute och gått/joggat i tre kvart och han stod i duschen. Maken hade möte med sin nya handbolls kollega för att planera nästa säsong. Så det blev bara jag som tittade helt allena men det gjorde mig inget. Jag tycker att både "Allsång" och "Morden" har blivit bättre nu när huvudrollsinnehavarna har bytts ut.
Men nu ska jag knyta till kojs och vila mig. Jag är ganska trött i kroppen efter tre dagars hård träning. God natt på er alla!

2 kommentarer:

  1. Skönt med en tvkväll i allafall, ungefär vad jag brukar ha :)
    Gillar också Allsång för man blir så gald av de :)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Ha ha glad skulle de stå i förra inlägget i stället för gald :)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina