14 juli 2011

Nyttig dag

Lite trevligt sällskap avrundade min torsdag kväll. Efter jobbet var det dax att snöra på sig joggingskorna igen. De blev köpta i Kina men jag har knappt använt dem eftersom de har gett mig en otrolig skoskav men till slut blir de väl ingånga. Jag har hittat en ny runda som är ganska exakt 5 kilometer och idag sprang jag nästan hela vägen. Det är inte flåset eller styrkan som tar slut utan det är min dåliga löptekning som gör mig trött. Det gäller att skjuta ifrån ordentligt med foten och låt foten rulla runt. Jag övade lite på det idag och genast går det avsevärt bättre och framför allt fortare och då kommer tröttheten, både i flåset och i musklerna. Så det gäller att öva så tekniken kan bli bättre.
När jag duschat och varvat ner lite tog jag cykeln och körde hem till min goda vän Nettan och det blev serverat lite grönsaks dippa. Det passade utmärkt, efter en nyttig dag på jobbet och en joggingrunda. Trots att det är jobb imorgon är det under sommaren "tillåtet" att dricka lite vin och umgås till sent ut på nätterna. Det skapar semester känsla fastän jobbet väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina