3 juli 2011

Klibbig värme

Idag har det varit otroligt klibbig värme. Temperaturen har ändå stigit upp emot 25 grader och solen har visat sig i mellanåt. Det var helt omöjligt att sova i morse för det var så varmt. Jag var helt alone ända fram till halv elva och jag hann med en hel del - äta frukost, läsa några kapitel i min bok och dessutom gå en runda på en hel timme samt lite styrketräning här hemma. Jag kände mig nöjd när jag var klar. Sen åt vi långfrukost och började lite löst planera nästa semester. Eller rättare sagt, drömma om nästa semester. Just nu lutar det åt skidsemester i Österrike. Vi får se! Det är roligt att drömma och planera. Det är halva nöjet, eller hur?
Det har blivit lite små pyssel med både uterum och vardagsrum. Våra gamla stolar till uterummet kändes helt plötsligt alldeles för stora och klumpiga så de har varit inne på Blocket någon vecka och idag hade vi tur och de blev sålda. Nu var vi stol lösa men det varade inte så länge utan vi hade redan bestämt oss för vilka vi skulle köpa och nu står de fint och prydligt i vårt uterum. Jag blev supernöjd! Nu ska vi bara bli av med våra gamla soffor innan vi kan fortsätta att möblera i uterummet. Ikväll har vi invigt stolarna och ätit en god middag och de kändes jätte sköna att sitta i. Jag kan tänka mig att det kommer bli många timmar sittandes i dessa!

1 kommentar:

  1. Jättefina utemöbler och de såg verkligen bekväma ut att sitta i - det blir nog lååååånga middagar ;)

    Kram F
    Ps....och håller med om att planering är minst halva semesternöjet Ds

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina