25 juli 2011

Dagens inköp

Frukosten blir serverad senare och senare för varje dag som går och jag är inte riktigt tillfreds med det. Det känns som mycket av dagen har passerat innan man är klädd och klar och kan påbörja det som är inplanerat för dagen. Det får bli lite ändring på det from imorgon!
  • Dagens första stopp på vår lilla rutt var planerad till Telia butiken och reklamation av Makens nya I-phone. Wi-Fi fungerar inte trots alla försök att "fixa" det. En helt ny telefon och till det dyra priset. Jag blir sååå trött!
  • Nästa aktivitet var att lämna in tavlor för inramning men jag höll på att trilla av stolen när jag fick höra priset - 3000 kronor för 6 stycken svart-vita fotografier vilka vi köpt i Kina. Det blev endast två stycken och inte riktigt som jag tänkt mig men "good enough".
  • Media Markt var nästa stopp på resan och förstärkare till vårt trådlösa internet samt en elektrisk tandborste stod på listan. Det blev bara en tandborste för det andra var slut och så var även jag.
Middagen stod sent på bordet och nu sitter vi i soffan och fikar på Stora Systers nybakade kladdkaka. Något blev klart idag och något kvarstår att fixa men jag är nöjd med dagen. Hur har er dag varit idag?

3 kommentarer:

  1. I går var det fullt upp med jobb på förmiddagen och på eftermiddagen åkte jag till stan och köpte en kaffebryggare sant letade blå dricksglas. Kvällen ägnade jag mig åt att läsa boken Nakendiscot, laga mat, tvätta och fixa i trädgården. I dag tisdag är ett oskrivet blad, först jobb och sedan får väder och lust avgöra om det blir en tur med båten eller städning av bastun.

    Ha en härlig tisdag och njut av din semester!
    Tisdags kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.
    Jag förstår att det är tråkigt när ens nya telefon inte fungerar som den ska.
    Om man upplever problem med Wifi på iPhone så kan det hjälpa att följa råden på den här sidan:
    http://support.apple.com/kb/ts1398?viewlocale=sv_SE

    Om råden inte hjälper så kan det vara så att man måste lämna in telefonen på service, till exempel via en av våra butiker. Om ni redan har besökt en butik så hoppas jag att personalen kunde hjälpa er.

    Om ni har några funderingar gällande telefonen så kan ni nå mig via den här länken:
    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Jag vill också passa på att önska er en fortsatt trevlig sommar!

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
  3. Härligt när man får en hel del gjort.
    Tråkigt att tavlorna skulle vara så dyra, men om det blir bra ändå så är det väl ok.
    Ha en fin tisdag.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina