19 juli 2011

Svindel på höjden

Fy, vad det är högt upp. Att stå upp på ställningen och måla husgaveln. Jag är glad att jag inte är den som ska stå där och måla. Det är Makens arbetsuppgift. Alla andra gånger som han har målat gaveln så har han stått på stege men nu är svindeln för stor och ställningen är på plats. Framsidan av huset är avklarad och nu är det den andra sidans tur. Han är noggrann när han gör något och det är jag glad för. Jag är också noggrann och det hade inte blivit en bra kombination om han hade "tagit lätt på det" och jag precis tvärtom.
Jag har sysselsatt mig med att sy en gardin till vardagsrummet och jag blev nöjd. Visst är det en skön känsla, den där nöjdheten.
Men det är andra saker som jag inte är nöjd med. Det är märkligt. Det jag köpte för några år sedan och det jag arrangerade med i trädgården är jag helt plötsligt inte nöjd med. Tankarna surrar runt i huvudet med en massa uppslag och men det måste få mogna lite, framför allt hos Maken. Jag har ett försprång i tanken och Maken måste få samma chans.

2 kommentarer:

  1. Åh v synd att det inte blev något Båstad. :-( Förstår att det inte är kul om regnet står som spön i backen............. Harry Potter är inte dumt det heller en regnig dag. Det där med att måla på höjden är inte min grej. Att stå i en skidbacke och åka utför gör mig inget men att gå på stegar, klättra uppför berg eller vara i utkikstorn är läskigt och det blir värre med åren.
    Önskar Dig en fortsatt härlig semester!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha ett bra samspel du och din man när det gäller alla projekt där hemma. Kan inte påstå att vi är lika kompatibla hos oss; jag=slarver och min man=noggrann så vi kan verkligen bli frustrerade på varandra och samarbete i projekten hemma hos funkar väl sisådär kan jag säga ...ha ha ha!

    Kram F

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina