12 juli 2011

Bekväm och lat

Varje morgon står jag och tittar in i min garderob och undrar vad jag ska klä på mig? Där hänger en mängd kläder men det flesta är gamla och ostrykna. Jag är för lat för att stryka. Det blir helt enkelt aldrig av och följden blir att jag aldrig har något att ta på mig. Det blir samma gamla vanliga - smidiga kläder som jag bara hänger upp efter tvätten och aldrig behövs strykas. Detta är väldigt tråkigt!!!
Jag menar, hur svårt kan det vara. Att ta fram stryk järnet någon gång under veckan och stryka till några kläder. Jag blir så trött på mig själv! Idag sa jag att jag skulle stryka lite men klockan är redan halv elva på kvällen och det har inte blivit struket något ännu.... Knäppt, eller hur?
Annars har det varit en lugn dag. Efter jobbet var jag ute och gick/joggade i 40 minuter och sen var det dax för veckans "Allsång". Idag var min mamma här och höll mig sällskap. Vädret är på topp och än så länge kan vi inte klaga på den svenska sommaren!

4 kommentarer:

  1. Stryka är tråkigt, men jag hänger inte in något som inte är struket, då hänger det kvar i tvättstugan.

    SvaraRadera
  2. Stryka gillas inte här heller.
    Har ingenstans att ha strykbrädan framme alltid. Jag tror att det är det som är dilemmat. I vårt nästa hus så....

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Sryka... tråkigt. Speciellt på sommaren när det är varmt inne!

    SvaraRadera
  4. Stryker nästan ingenting. Därför är jag VÄRLDSBÄST på att hänga upp coh torka tvätten rakt och prydligt.
    I detta huset är det mannen som stryker. Det är han VÄRLDSBÄST på!

    Jag kan komma över med min strykbräda och mitt strykjärn, så kan vi snacka och hjälpas åt med dina skrynkliga plagg.
    Tillsammans är det nog mycket roligare!
    Vad säger du?
    Kram
    //nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina