22 juli 2011

Svart fredag

Dagen startade tidigt för min del. Det var inbokat ett besök hos tand hygienisten trots att det bara var ett halvår sedan jag var där. Jag blev inte speciellt lycklig av detta besök. Jag borstar tänderna alldeles för hårt och dessutom sitter de väldigt tätt så det har uppstått stora tandfickor mellan kindtänderna. Tandläkaren var ganska brydd och jag fick strikta order om både tandtråd, mellanrums tandborste samt ett inköp av en elektrisk tandkborste. Jag förstår det inte!!!
Jag borstar mina tänder väldigt noga minst 5 minuter á 2 gånger dagligen, sköljer flour och äter alltid V6 tuggummi efter maten men ändå så har jag begynnande tandlossning. Det är en fasa!!!
Om det är något som jag tittar på hos andra människor så är det tänderna. Det finns inget värre än dåliga tänder. En ordentlig munhygien står allra högst upp på listan över saker som är viktiga för mig när det gäller hygien. Med gråten i halsen stegade jag iväg till apoteket och handlade nya tandborstar i olika storlekar och tandtråd.
Men något annat som gav mig gråten i halsen var attentatet i Norge. Alla dessa oskyldiga människor som har blivit "avrättade" för att man inte delar samma ideologiska tankar. Jag har inga ord för vilken avsky jag känner!!! Tänk vilken panik de har känt när de flyr för sina liv. Det är inget som jag önskar min värsta fiende. Hur mycket vi än försöker kan vi aldrig förstå hur en människa som utför dessa vansinnes dåd tänker. Det är utanför vårt förstånd.
Kvällens middag delade vi tillsammans med mina svär föräldrar och vi tände en massa ljus och samtals ämnet cirkulerade kring det hemska som hänt. Barnen hade mycket tankar som de ville ventilera och vi vuxna får försöka hjälpa dem att "sortera" sina intryck. Det är en dag som vi kommer minnas för all framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina