8 juli 2011

Tempo, tempo

Idag har jag haft en rolig dag på jobbet. Nu har tempot ökat avsevärt och det är mycket som ska stämmas av. Jag har kontakt med arbets kollegor över hela världen och det pratas engelska blandat med tyska och svenska hela tiden. Jag älskar tempot, den internationella miljön och när siffrorna landar som jag vill att de ska göra. Men något som jag inte älskar är när det regnar hela dagen när det är sommar. Trots att det är jobb, ännu en vecka, så vill jag har fint väder med sol och värme.
Förra sommaren byggde jag naglar men det fungerade inte speciellt bra eftersom de bara trillade av hela tiden. Men nu är mina egna naglar långa och fina och idag på lunchen unade jag mig lite fina nagellack. Det blev ett märke som hette  O.P.I. och det fanns många olika fina färger men DYRA droppar. Jag hoppas verkligen att det sitter bra. Det ska bli roligt att få lov att ha lite fint nagellack på naglarna. Det är något som jag aldrig har prioriterat förrut men någon gång är det första gången.
Fredag innebär en hyfsat tidig dag från jobbet och sedan direkt till affären och handla helgmaten. Idag blir det grillad entrecoté med en matig avokadosallad. Lille Bror har varit med Linus och tittat på 3D bio och Stora Syster är fortfarande kvar i Göteborg. Jag har lite förberedelser att göra  inför morgondagens gäster. Hoppas ni får en skön fredagkväll!

5 kommentarer:

  1. Samma väder här med regn och blåst. Lite höstlikt faktiskt. Hoppas på att morgondagen ger mer sol. Själv längtar jag efter semestern som en galning men har en vecka kvar att jobba.
    Hoppas maten smakade gott. :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul när man har mycket och göra, då går de fort!!
    Vi åt också entrecote, smakar mums när man kan sitta ute och äta.
    Ha de bra! kram

    SvaraRadera
  3. Vi har haft jätte fint väder i dag sol och bad hela dagen! Jag har alltid nagellack men "bygger inte naglar". Jag har mina egna. I bland är de riktigt fina och beroende på vad man gör så blir de korta och fula. Nagellacket låter intressant har inte köpt det märket tidigare, ska kolla i Stockholm på måndag, behöver en ny mascara så det blir nog en tur in på Åhlens eller NK.

    HA en underbar helg!
    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  4. Trist med regn. Dock behövs ju även regn men kanske inte en hel dag. Vi har klarat oss bra i Stockholmslän, det är jag glad för.


    Ha det fint

    SvaraRadera
  5. Grattis till inköpet av OPI nagellack. Det är det absolut bästa som finns på marknaden - men dyrt. Då svarar någon som vet!!

    Ha en skön sommar. Hoppas ni hade trevlig midsommar!

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina