6 april 2010

Matleverans

Nu har den kommit - Linas Matkasse. Det är andra veckan som vi får mat levererad och det ser lika fräsh ut som förra gången. Det är en massa godsaker, enligt min mening då alltså. Krilles första kommentar är "Gud vad mycket grönsaker". Det bara bevisar att vi normalt äter för lite grönsaker. Här kommer veckans recept:
  1. Kyckling med chevrésallad med tranbär och pumpakärnor och apelsindressing.
  2. Varm kamutsallad med gräslöksmarinerade bönor med tranbär och keso.
  3. Torsk i senap- och gräslökssås med ris och sommargrönsaker.
  4. Spagetti med kalvfrikadeller i tomatsås och citronslungad blomkål.
  5. Chevréfylld lövbiff med klyftpotatis och rödbetor samt rostade pumpakärnor.

En del saker har jag redan lagt i frysen för att vi kommer inte hinna att laga allt detta under denna vecka utan sparar det till nästa vecka. Det bästa med detta är att barnen får lära sig att äta varierad kost och smaka på allting. Dessutom så räcker det till matlådor till Krille och mig nästa dag på jobbet. Dubbel besparing!!! Jag kommer att lägga in de recept som är värda att spara på min andra blogg "Carinas Skafferi"

5 kommentarer:

  1. Har tänkt att hoppa på detta också. Tänkte testa matfrid. Vet du skillnaden? Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det låter jättesmarrigt, men tyvärr hade inget av det gott hem här....familjen husmanskost!! Jättetråkigt tycker jag, gjorde en supergod risotto idag, kokt i vitt vin, buljong och lök, sen rörde jag ner smör, parmesan, cocktailtomater och soltorkade tomater. Mums! Jag får äta allt hela veckan kan jag säg....haha
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Friska tag! Själv blir jag helt matt av bara tanken på att följa recept alla dagar i veckan.
    Kan man inte få det färdiglagat?
    Då hade jag hoppat på det direkt!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  4. Låter spännande! Väntar på utvärdering!
    kram

    SvaraRadera
  5. Spännande med de där matkassarna. Det lät som många goda och spännande rätter.
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina