13 april 2010

Blogg Award

Jag blir så glad när jag får ett oväntat besök. Igår när jag var kvar länge på jobbet så dök Monica upp här hemma. Vilken otur att jag inte var hemma då! Men senare på kvällen när jag går in och kollar in hennes blogg så ser jag att jag har fått en Blogg Award. Och den handlar om glädje vilket är ännu roligare.Jag ska lista fem saker som gör mig glad. Det blir svårt att välja ut endast fem stycken men efter lite tankeverksamhet har jag kommit fram till följande:
  1. När alla i familjen mår bra och har roligt
  2. Vackra saker - kan vara vad som helst, bara det faller mig i smaken
  3. Umgås med vänner och njuta av varandras sällskap
  4. När man har tagit på sig en uppgift och känsla av tillfredsställse och glädjen när man är klar och beskådar resultatet.
  5. Väntan på något tex en semester resa, en trevlig fest

Men när någon i familjen inte mår bra och känner sig otillfredsställd så är det svårt att känna någon glädje i något som man gör och allt blir mycket svårare och tyngre då.

När man bloggar träffar man många nya "vänner" som alla förgyller vardagen på något vis. Jag har valt ut fem stycken som jag skickar denna "Happy Award" vidare till.

  1. Emma
  2. Towe
  3. Gafflan
  4. Vivi
  5. Emelie

Det ska bli spännande och se vad som gör er lyckliga och glada.

6 kommentarer:

  1. Tack så mycket för awarden! Jag blev jätteglad :))) Ska ta tag i den senare idag.
    Tusen tack och en jättekram!

    SvaraRadera
  2. Jag har också denna award liggande och ska ta tag i den nu snart.
    Blir så glad av att få ta del av andras glädje :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Cina,
    Tack så mycket. Jag har lagt upp min lista på min blogg. www.beijingfonsmark.blogg.se. Hur fungerar det här med blogg award? Ska jag ge den vidare?

    I alla fall så har jag börjat med att varje dag skriva vad som gör mig lycklig/glad och det är så bra att göra den reflektionen. Jag blir liksom glad av bara det... hihihihi...kanske är jag lättroad?
    Ser fram emot att följa dina andra vänners listor - jag kommer att gå in och se vad ni kommer fram till också. Ni är välkomna till min blogg för att se vad jag kom fram till. Ha en underbar dag!!!!

    Många kramar Vivi

    SvaraRadera
  4. Hej, visst är det svårt att välja ut 5 saker!
    Det viktigaste i livet är ju att alla mår bra.

    Missade kommusarie Winter, får kolla ikapp på SVT play.

    Må gott
    kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Grattis till awarden och tusen tack för att du skickade vidare den till mig! Det var riktigt bra och tänkvärda saker du hade valt ut. Jag ska fundera jag med:

    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Hej! Tack snalla, vad glad jag blev nar jag sag din kommentar hos mig. Det ar helt fantastiskt att via bloggar traffa nya intressanta manniskor och via deras bloggar finner inspiration, skratt och aventyr bla din blogg.

    Kramar fran Miami
    towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina