8 april 2010

Längtar till helgen

På lördag ska jag köra och handla penséer och andra fina vårblommor till alla mina krukor i trädgården. Jag längtar att få gå ut och rensa i rabatterna, ta bort alla gamla löv och kvistar, ställa i ordning på soldäcket och på de andra terasserna. När det är gjort är det så skönt att bara sitta ner och kunna titta på sitt dagsverke och njuta. Det blir så fint i trädgården när det är gjort. Varken Emma eller Anton har någon fotboll på lördag så hela dagen är min att spendera till blommorna och trädgården.

5 kommentarer:

  1. Det låter skönt, hoppas du hinner sitta ner och njuta också.
    På lördag skulle det ju bli riktigt fint väder också.
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Är det ett fågelbad? I vilket fall som helst är det väldigt fint!
    Tror också att vi ska försöka påta lite i trädgården till helgen!
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag rensade lite i helgen, även bland krukorna. Idag kom häftet med alla spännande växter från vår handelsträdgård. Ojojoj, jag måste handla :)

    SvaraRadera
  4. Här är en till som längtar till helgens pyssleri i trädgården! Det är mumma för själen!
    kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  5. Hej,
    hoppas det blir fint väder i helgen, för nu vill man ju verkligen vara ute och pyssla i trädgården.

    Plantagen - here I come :)

    Må gott,
    kram
    Jessica

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina