1 juni 2013

Rent & snyggt

Idag var det en ovanlig dag för oss.
Stora Syster skulle spela match i Eskilstuna
och Lille Bror skulle spela beachhandboll i Helsingborg
med killarna en åldersgrupp äldre.

Det kändes konstigt att bara vara helt själv hemma
och veta att barnen var iväg på idrott evenemang.
Det var för långt till Eskilstuna...
och vi skulle åka med till Helsingborg imorgon och det fick räcka.

Upp med tuppen och lämna Stora Syster på centralen i Malmö redan halv sju.
Lille Bror blev hämtad halv nio och då fick jag tid över
att bege mig till morgon spinning och det var lika jobbigt idag som förra helgen.

När jag hade svettats färdigt och duschat så hade min fina Make
dukat fram god frukost med surdegsbröd.
Dagens planer var att högtryckstvätta vår stenterrass, städa ur vår nya kyl
samt att plantera lite växter men vi var verkligen inte sugna på det.
Solen sken och vår nya lounge lockade men vi tog oss själva i kragen
och satte igång. Känslan efteråt är obeskrivligt skön.

Kvällen skulle vi tillbringa hemma hos Familjen Fagerströms
och för att vi skulle orka med det så fick vi ta en eftermiddagslur.
Jag säger ofta att det är något jag måste göra lite mer men
när jag väl lägger mig ner så har jag svårt för att somna.
Men idag var det tur att vi satte klockan på ringning annars 
hade vi missat dagens middag... 

Vi begav oss iväg utan barn som sedan dök upp efterhand.
Lille Bror hade haft en skön dag i solen och 
ök upp vi halv åtta och med sig hade han en 4:de plats
Stora Syster kom först vid halv tolv och hon var helt slut,
även hon hade en vinst med sig i bagaget.
Det blev en relativt tidigt kväll eftersom barnen var ordentligt trötta.
Det tar på krafterna att idrotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina