4 juni 2013

Vackra dotter

Idag är det en stor dag för Stora Syster.
Den efterlängtade balen på AF med tre rätters och sedan festa hela natten lång på Tegners.
Månaders av längtan och planering och nu är dagen här.

Jag hade tagit ledigt idag för att kunna köra henne till frisören.
Och sedan är det roligt att vara med och se förvandlingen.
Vi åt frukost tillsammans och sedan var vi iväg.
Under tiden som hon var och blev fin i håret
var jag och handlade lite tilltugg till ungdomarna.
Sedan var det dax för duktiga Amanda att sminka henne.
Under tiden fick jag ordnat lite med jobb och lite med "snittar".

Efter en timme kommer hon ner från trappan och hon är så
vacker, så vacker.
Klänningen, håret, sminkningen, skorna, väskan
Allt är så fint, så fint.
Som mamma blir jag helt rörd!


Efter ett tag kommer hennes minst lika stiliga baldate.

Ungdomarna minglar i trädgården och
dricker champange och äter snittar.
Flickornas klänningar är så tjusiga och killarna är
så uppklädda i sina frackar/smokning/kavajer.
Transport i fina bilen till AF Borgen för att sedan mingla på röda mattan.
 Många kompisar och vänner står på rad för inspektera och fotografera
alla vackra ungdomar när de promenerar på röda mattan.
Hela Lundagård var full av människor och
framför allt så var det fullt av glädje och skönhet.

Jag är så glad för Stora Systers skull att hon får vara med om detta.
Det gäller att njuta av livet och ha roligt.
Ett minne för livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina