9 juni 2013

Seg dag

Att fira två stycken 50 års jubilarer tar på krafterna.
Vår plan var att vara upp relativt tidigt och börja laga mat
och fixa med andra förberedelser
men vi var ganska slitna och sov till klockan tio.
Innan vi hade fått fram frukost och ätit den var klockan över tolv.
Jaja, det finns nätter.
Vi hinner nog!

Hela dagen har jag stått i köket och lagat mat.
Solen har varit framme och lyst på oss.
Kycklingen har blivit stekt och när den väl var färdigstekt
stod jag och tittade på den - den kommer aldrig räcka.
Ner till affären och handla mer!
Det finns inget värre än att maten tar slut.

Pastan till pasta salladen har blivit kokad och
såsen som den ska ligga i har blivit blandad.
Jag blandar samman allting samma dag för att den ska vara så fräsch som möjligt.

Maken for iväg till Emporia för att handla vår studentpresent till henne.
Vi hade sett ut ett vackert halsband från Evfa Attlings kollektion
som jag tror kommer passa henne.
Ett smycke med lite mer vardaglig touch.

Helt plötsligt piper det till i min telefon.
Mitt strykjärn som jag har beställt har kommit!!
En stor ångstation med låång sladd
Nu ska det strykas av bara farten.


Maken har även varit iväg och köpt en scanner på Kjell & Company.
Stora Syster vill ha en slide show på TVn med en massa foto på henne
under hennes uppväxt år som snurrar förbi.
En sak har jag lärt mig och det är att man ska inte scanna in sina negativ
utan det är själva bilden som ska scannas.
Upplösningen blir mycket bättre om man gör på det sättet.

Stora Syster tillbringade hela söndagkvällen med att sortera ibland gamla foto
och välja ut de hon tyckte var bra.
Och jag måste säga att det blev super bra.

Lite i taget och snart är vi färdiga och jag längtar jätte mycket till tisdag!
Hoppas vädret håller i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina