23 juni 2013

Sommarfavorit

Vårt köksbord har sett sina glansdagar.
Skavt med fula märken och färgen har fallit bort på många ställen.
Trycksvärta som inte går att tvätta bort.
Ja, allmänt FULT helt enkelt.

God morgon!

Maken gick upp tidigt och begav sig till jobbet.
Kan kännas lite tråkigt såhär men ibland så finns det inget att be för.
Vi andra sov långt in på förmiddagen och sedan blev det brunch i uterummet.

Efter lite diskussioner bestämde vi oss för att åka till Burlöv Centrum
för barnen ville kolla in lite REA.
Jag hade dessutom en tunika som ska skulle reklameras
så det passade bra.
Stora Syster hittade lite fint som hon shoppade men Lille Bror
är inte riktigt där ännu.
Han springer mest in på t.ex. Teknikmagasinet och Hobbex
och vill spendera sina pengar på en massa, i min värld, onödiga prylar.

När vi kom hem igen stod där ett fint köksbord färdigmonterat.
Vitt och fint och det kändes mer stabilt och gediget än det förra.
Bordet är inköpt på IKEA för endast 1495 riksdaler.
Jag förstår inte hur det kan vara så billigt!!!


Kvällen var ljummen och skön och jag placerade mig i loungen
och njöt av en sommarfavorit, jordgubbar och grädde.
Jag är glad för säsongsmat och det gäller att passa på nu när jordgubbarna är här.


Jag blev sittandes i loungen i flera timmar och surfade runt på nätet.
Fåglarna kvittrade men så fort det blev mörkt så blev det tyst.
Konstigt känsla det där.

Nu är det 3-4 veckor kvar och sedan är det ledighet igen.
Vi har inget inplanerat under semester och det känns skönt.
Att bara vara och ta det lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina