6 juni 2013

Fixardag

Nu börjar det!
Allt fixande och trixande för att få till en trevlig student skiva.
Listorna var framme och vi började planera vad som skulle göras varje dag.
Jag älskar att ordna och dona och
för mig är det inget jobbigt alls utan bara roligt!

Dagens första mission var att köra Stora Syster till träningen.
För att optimera tiden körde jag under tiden till Emporia
för att inhandla bakplåtsställningar till tårtorna som Mormor skulle baka.
IKEA nästa och handla vinglas och lite rostfria skålar.
Åter till Bunkeflo och hämta Stora Syster och sedan äntligen hem
och äta frukost... klockan tolv...
Köra Emma till träning

Nästa stopp var handelscentrum Toftanäs för att handla 
mattor som skulle skydda golvet i vardagsrummet
och engångsmuggar till kaffet.
Plantagen nästa och handla ställningar till mina klematis och
några fleece filtar fick även följa med.
De behövs till loungen eftersom svensk sommar kan inte bjuda
på värme och sol hela tiden.

När man tar studenten får man en massa blommor och
jag hade inte vaser som räckte till och
jag hade lånat av mormor och de skulle hämtas.


Brännbollsturnering med Lille Brors klass blev en perfekt avslutning
på Sveriges nationaldag. Vi gjorde det lätt för oss och grillade korv till middag
På vägen hem styrde vi stegen inom Nettan & Stewe
för att kolla in deras nya coola "cooler".
Den är perfekt till en massa burkar som ska förvaras kallt
och snabbt och lätt bestämde vi att den lånar vi på studenten.

Jag tillbringade kvällen med att surfa runt på nätet efter
ett nytt gott recept på kladdkaka.
Jag var lite trött på de som jag hade och Stora Syster vill
absolut ha kladdkaka och då får det bli så.
Jag hittade även ett på en citronkladdkaka och den får
också vara med på buffébordet på tisdag.

Efter en dag fylld av fart och fläkt och många saker
blev avprickade på listan somnade vi relativt tidigt.
Another day is ahead of us!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina