14 juni 2013

Back in business

Wow, vilken stimmig dag.
Inte alls som jag hade tänkt mig.
Men ibland blir det annorlunda
och annorlunda är också bra.

Idag hade Stora Syster skolavslutning.
Lille Bror hade sin avslutning igår så han behövde inte gå upp.
Maken och jag steg upp och körde iväg til våra jobb.
Strax efter elva ringer Lille Bror och nu är det kaos därhemma

Stora Syster har försovit sig och är helt panikslagen.
Deras skolavslutning börjar halv tolv och hon skulle
ordna med fika till hela klassen samt ordna blommor till lärarna.

Då får curlingmamman rycka ut.
Jag kör hem och hämtar henne
Lille Bror fixar med fixan och packar ner den
Sen kör vi och handlar blommor och sedan till skolan.
Hon kom inte alldeles försent, bara en halvtimme.
Det ordnade sig ganska bra tillslut... trots att regnet öste ner hela tiden.
Och jag vet att hon uppskattade det.
Det är ju inte alla som har den möjligheten att bara köra ifrån sitt jobb sådär helt plötsligt.


Eftermiddagen flöt förbi ganska obemärkt och när jag
landade hemma så blev det en timmes skönhetssömn i soffan.
Barnen och Maken var och tränade
och jag ordnade med middagen, kyckling och nypotatis.
Nypotatis är en av mina favoriter!

Slappa framför TVn är vanligt fredagsnöje...
om jag inte ska köra/hämta Stora Syster på någon fest eller så.
Men det gör mig inget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina