7 juni 2013

Sommarvärme

Välkommen sköna sommar!
Idag är det sommar på riktigt.
Just nu är temperaturen på vår mätare över 26 grader i skuggan.
Jag kan vänja mig fort vid detta.

50% av barnen hade skola idag.
Stora Syster var uppe med tuppen och begav sig iväg redan innan klockan åtta.
De skulle ha utspark och klasskampen idag.
Varje år precis innan skolavslutningen samlas alla ungdomarna
i stadsparken i Lund och tävlar i olika grenar.
Tre år i rad har Stora Systers klass vunnit.
Det säger sig själv eftersom de är en idrottklass så är alla
väldigt duktiga på idrott och har en vinnarskalle som heter duga.
Lille Bror sov lääänge innan han vaknade.

Under tiden som Stora Syster har varit iväg på roligheter
har jag varit och klippt mig, lämnat tillbaka Stora Systers dator
till skolan, varit och handlat och bakat
6 kladdkakor och 6 citronkladdkakor.

Maken och Lille Bror har städat och gjort fint i trädgåren.
Imorgon är det dax att sätta upp partytältet.

Nu är det dax för mig att köra Lille Bror till hans träning i Lund.
Maken är på Emporia och handlar lite hemligheter.
Spännande, vad kan det vara?

Hoppas ni får en skön kväll i sommarvärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina