24 juni 2013

Vackert ogräs

Ny vecka med fem arbetsdagar.
Det är fortfarande kvart i sju som gäller för mig.
Och hör och häpna det känns helt OK.
Det är OK att kunna gå hem redan vid fyra tiden med gott samvete.

Gårdagens BodyPump hänger fortfarande kvar i kroppen
Benen och framför allt låren känns som stora stockar.
Men det är ändå en skön känsla.
Och ännu bättre kändes det när jag strax innan lunch fick massage.
Det gjorde rejält ont i omgångar när hon knådar men jag tröstar med mig
att det gör nytta och är väldigt behövligt för min stela kropp.


Nu står sädesfältens "ogräs" i full blom och det är så, så vackert.
Det är en kort blomning och jag tycker det är så fint med alla dessa röda blommor.
Jag försöker uppmärska alla små detaljer som sker runtomkring mig i naturen.
Att kunna se skiftningar ger mig tillfredsställelse.

Annars har kvällen varit lugn.
Jag känner mig inte riktigt 100.
Jag vaknade imorse med med halsont och det är nog det som spökar.
Lite påfyllnad i kylen har jag orkat med
och jag har hunnit med att slappa lite tillsammans med datorn.
Det har varit en tung och jobbig kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina