22 juni 2013

Lugnt och skönt

Midsommardag!
En skön dag och det känns som om tiden står stilla.
Det är en av få dagar när alla affärer är stängda
förutom mataffärerna då förstås.

Jag kan inte påstå att jag var speciellt pigg när jag vaknade vid halv åtta tiden.
Himla dum tid att vakna på!!!
När jag hade möjlighet att sova länge jag kunde jag inte.
Jag var varm och lite halvbakis.
Efter en snabb dusch och en massa vatten så placerade jag mig i soffan
tillsammans med en halvdålig film och tillslut somnade jag om.
Först halv elva vaknade resten av familjen och då kände jag mig genast mycket piggare.


Dagen förflöt i lugnt tempo och var och en pysslade med sitt, en del mer nöjda än andra.
Jag har inga problem med att bara sitta och inte göra något
men Maken och Stora Syster blir lätt uttråkade och vill hitta på något.
Maken satte igång med städning och Stora Syster städade på sitt rum
och plockade med alla sina student presenter.


Kvällen blev en familjekväll med gott grillat, gott rosévin och min väldigt goda melonsallad.
Den är somrig och smakerna gifter sig väldigt bra.
T.o.m. Lille Bror tycker den är ätbar...


Det kändes skönt att gå och lägga sig och veta att man hade
ytterligare en dag till sitt förfogande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina