28 juni 2013

Misslyckad middag

Dagarna blir mycket längre när jag är på arbetet redan vid sju.
Baksidan av medaljen är att jag är trött
men för att råda bot mot det får jag träna lite mer...

Men idag fredag ska jag inte träna utan bara slappa i soffan.
Ännu bättre är att Stora Syster körde och handlade
vad som behövdes till middagen.
Så jag kunde för en gångs skull se Glamour.

Maken och Lille Bror var iväg och tränade
och jag förberedde middagen.
Men denna middagen kommer gå till världshistorien.
Den var verkligen ingen måltid som jag kan rekommendera.
Jag måste ha gjort något fel.

Vi hade grillad regnbågsforell med bakade nypotatis och en gräddfilssås.
Regnbågen smakade alldeles för mycket FISK för min smak
och potatisen blev bränd (för jag glömde den i ugnen, shit happens!)
Ingen av oss blev mätta och vi slängde nästan 2/3 av maten.
Jag kan inte komma ihåg någon gång att det har blivit så misslyckat.


Slappa framför TVn och istället åt vi oss mätta
på godis och snacks... Det går det med.
Men vi mådde inte så bra efteråt.

Men jag hänger inte läpp för det.
Imorgon är en ny dag med oanande möjligheter.
Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina