25 juli 2015

Tur till Danmark

Det kostar att ligga på topp.
Jag kände av gårdagens begivenhet och huvudet var tungt och jag
måste nog erkänna att jag hade nog mått lite bättre om jag hade druckit lite mindre vin.
Men har man semester så har man.

Dagens mission var en tur till Danmark för att införskaffa lite öl och whiskey.
Vin har vi slutat köpa i Bottle Shop eftersom vi tycker att sortimentet är
mycket, mycket bättre på Systembolaget samt att det är inte många kronor
billigare i Danmark än på Systembolaget.

Vi kom iväg först vi tolv tiden och när vi kom fram var det i stort sett fullt på parkeringen.
Många som vill fylla på sina förråd under semestern.


Efter en runda på Kastrups gator och en tur bort till "Den Blåe Planet" så
styrde vi bilen tillbaka över Öresund.  Vi bestämde oss för att mellanlanda
på Emporia. Jag tänkte unna mig ett Efva Attling halsband och på Smycka
har det ett stort utbud att välja mellan.

Jag hade mer eller mindre redan bestämt mig för vilket halsband jag önskade mig
men jag ville prova, för att se hur det såg ut och vilken längd halskedjan skulle vara.
Jag blev nöjd och belåten och kände mig som en prinsessa när jag klev ut ur butiken.
Efva Attlings smyckeskollektion är bara en enda stor önskelista!!!


 En tur till Danmark kräver dansk fläskestek till middag.
Vi tillagde maten tillsammans efter konstens alla regler och svålen blev
precis så knaprig som den ska vara. 


När vi satt i uterummet och åt så började det blåsa och regna något kopiöst.
Det fullkomligt vräkte ner regn och vi hörde inte ens vad vi tänkte.
Vilket konstigt klimat vi har och vilka enorma väderomslag!
Det gör mig lite rädd för framtiden och vad som komma ska.
Vi måste vara mer rädda om vår miljö om det ska finnas något kvar för våra barn att ärva.


Maken och jag har spetsat in oss på en film på TV och den börjar snart.
På gensyn! (som man säger på danska)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina