28 juli 2015

Jobbet fortskrider i regnet

Det går framåt med vårt trädäck.
Halva är redan klart och vi har kämpat på i ur och skur.
För idag har det verkligen varit en massa skurar hela tiden.
Men det är ingen ursäkt utan vi biter ihop trots regnet.

Jag börjar känna mig lite utsövd för jag vaknar väldigt lätt.
Stora Syster arbetar denna veckan och idag började hon klockan åtta och 
jag var redan vaken när hon begav sig.
Lite surftid på paddan och sedan gjorde jag faktiskt 20 minuters stretching.
Min kropp var ganska stel och behövdes mjukas upp lite.
Under tiden fixade Maken frukost och när jag var klar med uppmjukningen var det
bara att sätta sig till dukat bord.

Idag har det regnat i omgångar men vi har skulat i uterummet
och passat på och ta en kopp kaffe under tiden som det regnade.


Idag har vi hunnit med ungefär halva trädäcket och vår förhoppning är att det ska bli
klart imorgon. Lille Bror har roat sig själv under tiden.
Jag har även påbörjat att slipa på mitt betongbord. Det tar nog några timmar till
innan jag är helt klar. Mina marschallhållare blev väldigt fula så de kommer
att åka på tippen. Jag får fundera ut något annat sätt att tillverka dem på.


Dagens middag blev lasagne och det var väldigt länge sedan vi åt det.
Lille Bror var skeptisk först men han jämförde med skolans lasagne
som tydligen är torr och inte speciellt god. Men han fick upp ögonen för att 
det faktist kan vara gott med hemmagjord lasagne.

Jag måste erkänna att jag är lite trött i kroppen nu.
Det tar på krafterna att fara up och ner hela tiden och bära en massa brädor.
Jag ser det helt enkelt som träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina