30 juli 2015

Högtryckstvätt, tji fick jag!

Ännu en mysig dag med allmänt småpyssel i trädgården.
Det är skönt att bara kunna gå där och strosa.
Strosa och strosa, vår trädgård är inte så stor men den
räcker till när det ska underhållas.

Idag var jag i försäljartagen.
Vi har 5 st dynor med tillhörande dynbox som vi inte behöver längre och
jag tänkte vara lite kreativ och lägga in en annons på Blocket.
Det är supersmidigt med deras app och simsalabim så var annonsen klar och inlagd.
Nu hoppas vi på att det blir sålt också.

Min mamma kom förbi, tillsammans med Tindra, för att inspektera vårt nya trädäck.
Hon stannade en liten stund innan jag skulle påbörja nästa projekt.
Men telefonen ringde och det var Syster London och vi pratade i nästan 
en hel timme. Många semesterminnen skulle avhandlas och det tar sin lilla tid.

Mitt projekt för dagen var att tvätta vårt andra trädäck med vår högtryckstvätt
men "Icke sa Nicke". Vi var helt oförmögna att få igång högtryckstvätten
så det var service som gällde. Och det var en ledtid på 2-3 veckor.
Jag blev helt knäckt!!!
Jag ville ju ha det klart nu... otålig som jag är.

Såhär fint vill jag att det ska bli. Men jag får vänta någon dag tills jag är klar
med högtryckstvätten och sen kan jag olja det.

Maken tog maskinen med sig och körde till service affären och köpte en 
reservedel, vilken inte passade... Tröttsamt.
Men vi fixade och trixade lite själva och nu tror vi att vi har fått rätt på den.
Jag ska pröva den imorgon igen och håll tummarna att den kommer att fungera nu.

Annars har det blivit tomt i börsen idag för alla räkningarna har blivit betalda.
Det kostar att leva och det finns inget att be för.
Vi har det väldigt bra ändå och jag är så glad att jag bor i Sverige där vi har 
en fungerande infrastruktur.

Idag läste jag i tidningen att det snart kanske blir krig i Turkiet också.
Ska det aldrig ta slut!
Stackars alla dessa människor som bor under dessa förhållanden.
Det kan inte vara lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina